Vanliga frågor (FAQ)
- Jag saknar en orderbekräftelse? Kontrollera skräpposten i din mail.
- När kommer min leverans? Kontrollera om du fått mail från oss med spårningslänk. Starta annars en chat med vårt team så hjälper vi dig med spårning av paketet.
- Hur gör jag för att returnera en vara?
Du har 14 dagar på dig efter leverans att returnera varor mot återbetalning (vi drar av kostnaden för returfrakten). Varorna måste vara oanvända och oskadade. Spara och skicka med originalförpackning och samtliga etiketter.
Klicka på profilikonen i butiksnavigeringen.
1. Logga in på ditt konto: 1. Ange din e-postadress i fältet ”E-postadress” och klicka sedan på ”Fortsätt”.
2. Öppna e-postmeddelandet som skickats från vår butik i ditt e-postkonto och kopiera den sexsiffriga verifieringskoden som anges i e-postmeddelandet.
3. Gå tillbaka till webbshoppen och ange sedan en sexsiffrig verifieringskod. Klicka på den order som du vill begära retur för. Om din order har mer än en vara väljer du de varor som du vill returnera.
4. Välj en returorsak och lägg till en anteckning för mer information.
5. Klicka på ”Begär retur”. Om din returförfrågan godkänns och kräver frakt får du ett e-postmeddelande med leveransinstruktioner och en returfraktsedel. När produkten har returnerats erhåller du en återbetalning.
- När sker återbetalning av retur? När vi fått er retur och kontrollerat varan så återbetalar vi hela beloppet ni betalat minus returkostnaden (om ni ej lämnat in den till butiken i Solna personligen) på 99 kr. Återbetalning kan ta upp till 1 vecka från att vi erhållit returen.
- Hur gör jag om jag vill byta en vara? Lägg en ny order på den vara som ni vill byta till och returnera den felaktiga enligt punkt 3 ovan. Vi återbetalar sedan den returnerade varan enligt punkt 4. Det går också bra att komma in i butiken i Solna så hjälper vi er att byta varan.
- Kostar personlig utprovning något? Nej, det är gratis. Boka tid om ni avser att handla men det är givetvis inget tvång.
- Kan man köpa skridskor, klubba och målvaktsutrustning utan personlig utprovning? Ja, vi hjälper er som vanligt under övriga öppettider men tiden vi har för er kan vara begränsad.
- Kan jag köpa annat än skridskor, klubba eller målvaktsutrustning när jag bokat tid för personlig utprovning? Ja, de 45 minuter som du får personlig hjälp kan du utnyttja till vad du vill.
- Om vi är fler än en som behöver hjälp med personlig utrovning kan vi använda samma tid? Ja, vi kan hjälpa 2 st samtidigt men är ni fler så får ni gärna boka fler tider.
- Vi har en bit att åka och behöver få hjälp med slipning medans vi väntar. Går det? Ja, förklara för oss så försöker vi lösa det. Vanlig slipning är oftast ok. Profilslipning kan vi inte lova att ordna direkt men oftast inom 1 timme.
- När är det störst chans att få hjälp med slipning direkt? Kom inte direkt vid öppning eller strax innan stängning. Då är det oftast som mest kunder. Kom gärna vardagar mellan kl. 13-16.
- Varför är det dyrare att slipa skridskor som är köpta någon annanstans? Nya skridskor tar lång tid att slipa och sliter mycket på våra maskiner. När du köper skridskorna hos oss så rabatterar vi slipningen men ej om de är köpta någon annanstans.
- Tar ni emot PRAO? Just nu tar vi ej in några fler PRAO.