Reklamationer

En ishockeyklubba är konstruerad för att ge dig bästa möjliga prestanda i form av puckkänsla och hårda skott. Den är inte gjord för att tåla t.ex. slag från motståndare, skridskotramp eller att bli klämd mot sargen. De kompositmaterial som används är oerhört vrid- och böjstarka men så fort det blir en sprickbildning så försvagas de avsevärt och går lätt sönder. När ett blad eller skaft går av vid ett skott så beror det oftast på en sådan spricka och är då inte en godkänd reklamation. Tänk också på att priset på klubban inte har något med hållbarheten att göra. En dyrare klubba håller inte längre. En klubba kan hålla en dag, en vecka eller flera månader beroende på hur den använts och vad den utsatts för. För att den skall godkännas som reklamation så skall felet ha funnits från början. Då går den oftast sönder direkt d.v.s. vid någon av de första gångerna den används. Om klubban går sönder utan yttre åverkan och du misstänker ett fabrikationsfel så vänder du dig till butiken där du köpte den så bedömer vi om det kan vara ett fabrikationsfel. Vid godkänd reklamation så får du en ny likadan klubba.

Om du inte kan komma till någon av våra butiker så kan du maila:

reklamation@hockeygear.se

Maila bild på kvittot samt bilder på den trasiga produkten. Om det är en klubba du vill reklamera så vill vi ha följande bilder i bra upplösning:

1) Närbilder där klubban gått sönder

2) Bild på hela klubban

3) Bild på serienummer som står på undersidan av skaftet.

Vi återkommer om vi behöver fler bilder eller om klubban måste skickas för bedömning. Svar får du oftast inom 1 vecka.